top of page

כל פרק פרסונה אחרת

פודקאסט לאנשים שרוצים לדעת כל מה שקורה בעולם החינוך
גם לכם יש תחושה שמערכת החינוך תקועה? ששום דבר לא משתנה? אז זהו, שהרבה זז והרבה משתנה אבל לא את הכל שומעים ויודעים, בדיוק בשביל זה הקמתי את פרסונה, הפודקאסט הראשון בארץ על חינוך.
תראו, חינוך עושים אנשים, לא מערכות ולא נעליים ולכן בכל פרק אני יביא לכם מישהי או מישהו שאני חושב שהם פרסונה שמשפיעה על עולם החינוך וכדאי ליותר אנשים להכיר אותם.
אתם מוזמנים לשמוע אותו בשידור ברדיו הבינתחומי בתדר 106.2 FM בכל יום חמישי בשעה 13:00 או באינטרנט ובטלפון באותו יום חמישי שהפרק יעלה לאתר ולאפליקציות השונות.
אני מזמין אתכם להצטרף אלי למסע ולחקור וללמוד יחד איך עושים חינוך בעולם החדש. 
ניב 

פודקאמה? מה זה ואיך שומעים?

(תלחצו, זה לא יפתח לבד..)

ניהול רשתי זה חוט השני שמוביל את שלי קרן בכל התפקידים שלה, כמנהלת בית-ספר, מנהלת אגף חינוך בחריש וכיום כמנהלת אגף חינוך בגזר. תוכלו לשמוע על הדרך שלה ואיך הניהול הרשתי בא לידי ביטוי בכל אחד מהצמתים שהיא עברה

אוטונומיה ומודלינג הם המונחים המרכזיים איתם יצאתי מהשיחה עם שירלי, מנהלת מחלקת החינוך בתל אביב-יפו, יוזמות משמעותיות והובלת תהליך שינוי בדרך סדורה: "קודם כל מסכימים על נקודת הכאב" היא אומרת ומשם פועלת בדרך סדורה

בנינו לכם סדנה שעוזרת לכם לבנות את בית-הספר בענן לאור המציאות החדשה, העזרו בפודקאסט וליווי האתר שבפנים.

ירושלים היא הסיליקון ואלי של החינוך בישראל, המקום שבו חדשנות חינוכית מתקיימת בכל פינה ורגע. ישבתי לדבר עם אביב קינן, ראש מנהל החינוך על תפיסת העולם שלו והדרך אותה עבר. היתה שיחה מרתקת ומלמדת

 שחקני אמצע הם אלו בעלי ההשפעה על שחקני מעלה (משרד החינוך) ושחקני מטה (מורים והורים ומנהלים) וגם לצדדים. ביניהם ניתן למצוא מכללות הוראה, יזמי חינוך, חברות טכנולוגיה חינוכית וגם רשויות מקומיות. זהו פרק פתיחה לשיח עם מנהלי אגפי חינוך מרשויות שונות.

המציאות החדשה מייצרת מצב שבו הלמידה צריכה להמשיך להתקיים מבלי בית-ספר, זו הזדמנות מדהימה לפתח מודלים חדשים לעבודה ולמידה, סיכמתי לכם ניסיון של אנשי חינוך מהעולם ונקודת התחלה להמציא את ביה"ס מחדש

אורן גיא הוא מורה למוסיקה, אבל הוא מלמד את התלמידים שלו הפקה מוסיקלית והבנה מוסיקלית עמוקה בעזרת שימוש בטכנולוגיות חדשות ולמעשה נותן להם את האפשרות להיות יוצרים מגיל צעיר

מה הסיפור של הכיתה שלך? שרון רמון חושבת עוסקת המון בהגדרת נרטיבים בכיתה, דיברנו על נרטיב, על למידה מבוססת מקום ועל בית הספר שהיא מנהלת כולנא יחד, דו לשוני ביפו.

דוח חדש של הפורום הכלכלי העולמי ממליץ על עקרונות למערכות חינוך רלוונטיות, דיברתי על מיומנויות ופדגוגיות חדשניות שיכולות לתמוך בתהליך הזה. כולל דוגמאות מהארץ לדברים שכבר פועלים ועובדים בשטח.

קפוארה זה אחד הדברים שבנו אותי כאדם בוגר, ישבתי עם עידן הררי, המאמן שלי כדי לפצח את העקרונות שפועלים בגישה של הקפוארה שהוא מלמד, למדנו משם דברים שאפשר ליישם בבתי-הספר ויכולים להועיל לתהליכים השונים

אי אפשר לדבר על חינוך רלוונטי מבלי לדבר עם יעקב הכט, היוצר של בתי-הספר הדמוקרטיים בארץ ובעולם, מנהל את ערי חינוך ואיש שמכיר כמעט כל מה שקורה בעולם החינוך . 

כשמדברים על רשת הייטק-היי כולם חושבים על למידה מבוססת פרויקטים, עם עדי שוחחתי על הדרך לייצר שיח אחר בבית-הספר, איך אפשר ליצור שיח מכבד ומעצים תלמידים גם ברגעים קשים וגם ביום-יום. 

ג'מל מורה לכיתה א' ברשת הייטק-היי, דיברנו על הפיצוח של למידה מבוססת פרויקטים לילדים בכיתה א', איך עובדים עם אלו שלא יודעים לקרוא, איך מגיעים לתשוקות שלהם ואיך היא מביאה את התשוקות שלה לכיתה.

אמנון ניהל עד יולי 2019 את ביה"ס זיו בירושלים והוביל שם שינוי משמעותי, דיברנו על איך מובילים שינוי בביה"ס, עם מה צריך להתחיל לטפל וגם קצת על החוויות שלו כתלמיד ואיך הם עיצבו אותו כאיש חינוך בהמשך. 

מיכל פרויליך למדה קריאה בכיתה ד', היום היא המציאה את ניקודו - שיטה ללימוד קריאה באמצעות תנועה בעולם אומנויות לחימה, זהו משחק מחשב תנועתי שהולך להפוך אתכם לנינג'ות של קריאה! 

באוגוסט 2019 הייתי בסיור בהולנד, למדתי על מערכת החינוך והחלטתי לשתף אתכם, מבנה מערכת החינוך, כמה נתונים ואיך הם ממציאים מחדש את תכנית הלימודים שלהם. 

על ביה"ס סטיב ג'ובס שמעתם? אז הם כדאי שתכירו, תשמעו ותראו מה הם עושים היום, מישל הגיע לספר את הדרך שעברו בהולנד ואיך הם מקדמים היום מערכת לתמיכה בלמידה בעזרת יעדי לימוד ותכנית למידה אישית לכל תלמיד.ה

יחד עם 2 שותפים הם הקימו מיזם שהנחית (קצת חזק מדי..) חללית על הירח! אבל הסיפור האמיתי (בעיני) מאחורי בראשית הוא הסיפור החינוכי. איך גורמים לכל עם ישראל להכיר את הסיפור, להתעניין בחלל וללמוד מדעים וטכנולוגיה?

מה זו חכה של אלף פתיונות? איך מייצרים מודל לבית ספר הרפתקני? והאם אפשר להכשיר את כל המורים שידעו ללמד כך? פרופ' חנן יניב עבר מלהיות מודח בתיכון לפרופ' לחינוך, יש לו מודלים ששווה לשמוע וחלקם כבר מיושמים היום

ויוה שרה פרס היא עותנאית, מרצה וליצנית חינוכית. כן, קראתם נכון יש דבר כזה והיא לא מספרת כל היום בדיחות לילדים יש לה תפקיד רציני מאוד. היא שיתפה אותנו בתפקיד של ליצן רפואי ואחד הדברים המפתיעים, זה עובד היטב בתיכונים וחטיבות.

סתיו ישראלי ווילד עשתה מעבר מלהיות שפית לאחראית תחום קולינריה בבית-ספר, יש המון דברים שאפשר ללמד במטבח ואפילו יש קייטרינג שהיא הקימה עם הילדים בשם בייקשטיין, מוזמנים להאזין ולהזמין

טובי חמו מורה לכיתות א'-ב' ומלמד את התלמידים שלה להיות לומדים עצמאיים, לעבוד חופשי בין עמדות למידה, לעבוד במרחבים וימים שלמים נותנת להם ללמוד בלי שהיא מלמדת (במובן הפורמלי של המילה).

נמרוד ממייסדי דינמו (Dynamo) - אפליקציה המציעה שאלות לילדים במסך הנעילה של הטלפון ומעכבת אותם "בקצת" ומעודדת כיף בלמידה. דיברנו על אינטראקציה מחוץ למסך, חוזה שימוש לטלפון וסמארטפון בביה"ס. 

Israel Education Summit 2019 – special Persona Podcast with EdTech Leaders from around the world, covering the lead trends and markets. ספיישל של ראיונות עם מובילים עולמיים בתחום הטכנולוגיה הדיגיטלית ויחד כיסינו נושאים מהשקעות, טרנדים ושווקים שונים.

טלי וליאור מנהלים יחד את ביה"ס לאתגרי העתיד, יחד דיברנו על הדרך שהם עברו, איך הם גייסו רשות להקמת בית-הספר ולא להיפך ומה האתגרים בהקמה וניהול של ביה"ס בהווה ובעתיד. 

טל מזור היא משחקולוגית, היא מכניסה אלמנטים של משחק לדברים לא משחקיים כמו כנסים, פגישות, עבודה, לימוד ואפילו לחדר מיון עמוס. בפודקאסט לייב הזה קיבלנו טיפים מעולים להכנסת משחוק לכיתה וגם לחדר המורים.

קרן כסלו עברה מעולם הגננות הפרטי לגנים ציבוריים, מיישמת שילוב של גישות פרוגרסיביות: דמוקרטי, אנתרופוסופי, מונטסורי ורג'יו אמיליה והגן שלה נבחר כגן מדגים לגני המאה ה-21, מוזמנים להאזין איך היא עושה את זה.

רועי כהן גנן (של ילדים) בגן ברל'ה אותו מנהל יחד עם אשתו. דיברנו על מה זה גן מונטסורי, איך אפשר ליישם את הכלים של הגן גם בבית ורעיונות פרקטיים לפיתוח מיומנויות אצל ילדים כמו אמפתיה, התמדה, עצמאות ועוד.

יוני אנזל עבר דרך מרתקת בעולם החינוך, ממנהל ביה"ס דמוקרטי בלי ניסיון הוראה ועד הקמה של ביה"ס ממלכתי פורץ דרך עם חניכה אישית ודגש על היבטים רגשיים וחברתיים, הוא נתן לנו גם כמה טיפים למנהלים! 

מיכל לשם הגיעה לארץ וישבנו לדבר על עקרונות רשת אקטון ואיך אפשר ליישם אותם בארץ, בין הדברים שתפסו אותי במיוחד היה איך משתמשים בדרגות חופש כדי לעודד מוטיבציה פנימית אצל ילדים

מיקה ישראלי עשתה הרבה בחייה הקצרים: שידרה שנה ברדיו, מאיירת בטור הורים של מאקו וילדה מחוננת בחטיבת ביניים בהרצליה. הצצנו קצת לתפיסת העולם שלה לגבי בית-הספר, ציונים ומה זה אומר להיות מחוננת

ילד בן 3 לא יודע שהומוסקסואליות זו בעיה מישהו מספר לו את זה. ולכן ארגון חושן מגיע כדי לעזור לשנות עמדות דרך חינוך והסברה בבתי-ספר וארגונים נוספים. דיברתי עם תמר מנכ"לית ארגון חושן כדי לתת כלים למחנכים בדיוק בנושאים האלו

המציאות הדיגיטלית מביאה איתה אתגרי הורות רבים, רונית חלפון היא מנחת הורים ויזמת חברתית המפתחת של "פשוט. לשתף.", אננס: גישה לעולם החדש ועוד. ישבנו לדבר בפרק לייב על אינסטגרם, פורטנייט ואתגרים דיגיטליים נוספים

הדס רייס החליטה להקים בית-ספר חילוני לבנות בלבד, איך זה עובד? למה זה טוב? האם גבר יכול להיות מורה שם? ואילו דברים אפשר לקחת מהמודל הזה לבית-ספר מעורב רגיל? יש הרבה.

איך מייצרים קשרים עם העולם האמיתי? איך גורמים לילדים לפתח תחומי עניין ולהבין מה המיומנויות שהם עוסקים בהם? דניאל יהל חזר לפודקאסט לעדכן בכלים שהם מפתחים בTEEMZ

מעבר לזה שארז לידור מאזין שרוף של הפודקאסט הוא עשה מעבר מרשים מהייטק לחינוך ויש לו טיפים מעולים, הוא מנהל את תכנית נחשון המדהימה וגם יוצר פודקאסט עם הבת שלו. פשוט שיחה מעוררת השראה

אמון שווה עיקביות לאורך זמן, זה המסר העיקרי מהשיחה שהיתה לי עם יהונתן דורון שהיה מדריך בפנימית נוער, מורה ומנהל ביה"ס דמוקרטי והיום מנהל מסגרת חינוכית בבתי ים וכבר כתב ספר מדהים שנקרא כל מה שילד צריך

חגגנו שנה לפודקאסט עם טל בן יוסף, דיברנו על עולם המייקרים, על חדר בריחה בחדר סגן ראש עיריית ת"א, למה מקבלים 100 אם נכשלים ומה הקשר בין הדו"ח האחרון על עתיד העבודה והמייקרים

פרק משותף עם יובל מלחי ובו יובל סיפר סיפורים על ההיסטוריה של בית-הספר ואני דיברתי יותר על בתי-הספר היום והעתידיים. פרק מרתק בין עבר לעתיד של החינוך.

הוד לוי התחיל לחקור לאחרונה מערכות חינוך בארץ ובעולם, הוא רק בכיתה ה' אבל כבר הגיע לכמה תובנות משמעותיות והמלצות לאיך כדאי ללמוד וללמד.

מה קורה בבית-ספר שמפסיק לתת ציונים? שמשנה את שיטת הישיבה? ברק ברבי מוביל תכנית פורצי דרך תל אביב-יפו שבה תומכים מנהלים לעשות שינויים פורצי דרך, מסתבר שזה לא כזה נורא.

נועה כתבה ספר, מתמחה אצל חברת כנסת, מובילה מיזמים חברתיים והיא בת 16, כעת החליטה לפרוש מביה"ס ולהתחיל ללמוד תואר ראשון. דיברנו על מה היה משאיר אותה בביה"ס ומה הוביל אותה לפרוש

"כל ילד הוא גיבור של חייו" הוא המוטו של אקטון אקדמי שבו מיכל מלמדת בארה"ב. דיברנו על הרשת החדשנית והפחות מוכרת בישראל, מה הופך אותה לפורצת דרך ומה אפשר לעשות בישראל כבר מהיום בבוקר.

טלי מרמור מובילה מיזם "רציתי לשתף" שבו מורים, הורים ותלמידים יכולים לשתף סיפורי הצלחה מעוררי השראה. בנוסף היא מובילה פרויקט של שגרירים דיגיטליים שבו תלמידי ה' ו' מובילים שיח מכבד ברשתות החברתיות. יש מה ללמוד.

יוסי לבנון הוא סגן מנהל קרית חינוך דרור וינשוף גאה. ממגמת ינשופים ועד המעפיה יוסי והקריה מובילים יוזמות חינוכיות עם כוחות פנימיים של הצוות החינוכי והתלמידים שמעוררים השראה והם ברי יישום גם אצלכם!

איך רויטל עברה מעולם היזמות לאחר שהקימה וניהלה את AllJobs לעולם החינוך שבו היא מלמדת את שפת היזמות מורים, תלמידים ואפילו גננות בביה"ס. 

מיכל מדמון הקימה את קהילת 2020 למערכת חינוך אפקטיבית ובתקופה קצרה מאוד הקהילה הפכה להיות כר פורה לעשייה ואפילו נכתב מסמך מדיניות שהועבר לכנסת, בואו לשמוע על הקהילה הפעילה

דני גילדין הגיע לתת לנו הצצה לשולחנו של ראש אגף חינוך, על היוזמות שלו לשיעורים מחוץ לבית הספר, הקמת ביה"ס משעולים, עיר דיגיטלית ומה שקורה היום בכפר הנוער גלים תחת ניהולו. 

אור ב. שמש עורכת את המגזין המוכר ביותר בעולם החינוך, "הגיע זמן חינוך" שבו גם אני כותב לעיתים. דיברנו על תפקיד המגזין בעולם החינוך ותפקיד העורכת בפרט, מה הקשר בין מגדר לכתיבה ולמה כדאי לכם להתחיל לכתוב.

לפני שנתיים יפעת עברה מעולם ההיי-טק להוראת אמנות, מאז הקימה שוק בבית הספר שבו מלמדת, יצרה שיתופי פעולה עם מורות למתמטיקה ובכלל. איך מגשימים חלומות ויוזמות חינוכיות זו השאלה שמלווה את הפרק הזה

בגיל 17 הקימה נועה הילזנרט את המיזם החברתי הראשון שלה, היום היא בת 20 והיא חוקרת ומרצה בתחום החינוך, חלק מצוות ההקמה של שרונהאב מתחם יזמות לצעירים ואפילו לקראת סיום כתיבת ספר. מוזמנים ללמוד על דור ה-Z.

תחילת השנה היא הזדמנות לדברים חדשים, לעצב את הכיתה מחדש, ליצור שגרות חדשות עם התלמידים והזדמנות לקחת על עצמנו אתגר חינוכי חדש כמורים וכהורים, דיברנו על כל זה ועוד בפרק לקראת תחילת השנה

ילדים בגן לא יודעים לשנוא, זה הכל תלוי בסיפור שאנחנו נספר להם. גיל הוא יו"ר מיזם משחקים לעתיד שמפתח פדגוגיה סביב בובות פרסונה שמרכיבות את התרבות הישראלית ומלמדים ילדים בגן על מודעות תרבותית - חברתית.

אני לא אשכח שחזרנו מבית היולדות עם עמית (הבכור שלי) ולא ממש היינו בטוחים מה עושים. רובנו נולדו ביולוגית להיות הורים אבל יש לנו עוד הרבה מה ללמוד וכאן הגיעה רותי

תיארתם לעצמכם פעם איך זה ללמד בארץ זרה? עמית לקח את החלום צעד קדימה והלך להתנדב בכמה בתי-ספר באירופה, איך שהוא נחת מהמטוס קראתי לו לאולפן.. היה פרק בינלאומי.

איך מכניסים את תחום המייקרים לכיתה? מסתבר שלא צריך מדפסת תלת-מימד אלא פשוט אקדח דבק חם וקרטון, טל בן יוסף הרי הוא טל מייקרס, הגיע לספר לנו איך אפשר להתחיל בקלות ובזול.

בפרק הזה אני אומר תודה לכמה אנשים ועונה על השאלות כמו למה התחלתי את הפודקאסט? מה אני עושה בכלל? ולמה ביה"ס זה כמו וויז? פרק קצר במיוחד!

למה החומר הזה? היתה השאלה המרכזית שאיתה התמודדנו בפרק הזה. התחלנו עם ביצוע של השיר שלו "הבלדה למערכת החינוך" והמשכנו לשוחח על הספוקנוער, מיזם שהוא הקים שמלמד בני נוער לכתוב ולבצע שירת ספוקן וורד, מיזם שצמח מתוך כאב אישי של אסף. 

עינת ברגר אריזון נכנסה לבית-ספר ותיק וקשה והובילה בו שינוי משמעתי. מתוך חוויה אישית קשה היא הצמיחה בית-ספר ששם דגש על פניות רגשית לעשיה של המורים ושל התלמידים

גיא בן-גל קיבל הזדמנות להגשים חלום ולהקים בית-ספר ציבורי מההתחלה, ליתר דיוק חטיבת ביניים. ניסינו להכין מעיין מדריך לאיך מקימים בית-ספר חדש מגיוס עובדים ועד לתפיסה הפדגוגית. הצלחנו?

מיה גריל הובילה את פרויקט זיכרון בסלון אבל הפעם באנו לדבר על הפרויקט האחרון שהיא מובילה והוא צ'אלנג' מתמטיקה לבני נוער, עם מעלה לשישים אלף משתמשים רשומים ומאה אלף שאלות שנענו אפשר להגיד שזה עבד.

אייל אנקרי מנהל את מרכז איפכא בפסגת זאב, מרכז חדשנות חינוכית. בצוות המרכז תמצאו בין היתר מעצב תעשייתי, מעצבת גרפית ואפילו קוסם. המרכז הוקם על-ידי מנהל חינוך ירושלים ונותן מקום למורים בשכונה ללמד בדרכים רלוונטיות למציאות של ימנו.

בבית-הספר של הילדים של ענת אין "הנהגות ילדים" יש סטרטאפים! אחרי מפגש של "עננים של השראה" נולד אקסלרטור (מאיץ רעיונות) שבו כל הנהגת תלמידים, סליחה.. סטרטאפ, בחר פרויקט שהם רוצים לקדם והורה מקהילת ביה"ס עם ידע רלוונטי התנדב להיות המנטור שלהם. בואו להאזין למתכון לקהילה בית-ספרית מצמיחה.

יעל דורון דרורי חיה בחנות ממתקים פדגוגית, בשבילה כל אינטראקציה עם העולם היא הזדמנות חינוכית.  דיברנו על שינויי הקרירה מיועצת ביה"ס, דרך מנחה במכון לחינוך דמוקרטי ועד ניהול מחלקת חינוך של גוגל. איך מייצרים רשת למידה אישית ואיך מבצעים האזנה פדגוגית ומתחברים לעולם הטכנולוגי של הילדים.

אורי שפירא אומנם חי בעולמות וירטואליים אבל הוא עוסק הרבה באיך מחברים בין הוירטואלי לריאלי. אורי הוא יזם חינוכי בתחום טכנולוגיות הלמידה ושותף ומייסד של מיזם Eureka World והספקנו לדבר על היתרונות של העולמות הוירטואליים, איך מחברים אותם לפדגוגיה וכיצד העולמות הוירטואליים מתחברים לעולמות האמיתיים.

ליאת שמרלינג מאיר אולי מורה בפיג'מה אבל הפרק הזה לא ייתן לכם לישון בלילה מרוב רעיונות. ליאת אוהבת לשתף מהידע שלה וליצור דרכי למידה חדשניות עם התלמידים שלה, מפרויקט כתיבת סיפורים של כיתה א' עם כיתה ה' ועד גיוס אלפי שקלים לכבוד קמחה דפסחה 2.0.

אלון אלקובי הוא יזם חינוכי רוחני אבל עם הרגליים על הקרקע. דיברנו על בתי ספר מכילים, השפעות המיינדפולנס על תלמידים ומורים, אפילו קצת שתקנו ודיברנו על שעמום אבל משעמם לא היה פה.

רוצים ללמוד איך לפתח לתלמידים שלכם את תחומי העניין? איך לפתח להם כישורים לחיים? זה מה שדניאל עושה בכל יום עם התלמידים שלו. אם אתם הורים אולי תרצו לשמוע על "קייטנת אבא" ואיך הוא הצליח תוך כדי לכתוב ספר. 

מחדר בריחה בנושא ביולוגיה של 5 יח"ל ועד הרצאות על גוף האדם בבית זקנים אלו רק חלק מהפרויקטים שהתלמידים של מאיה עשו בשנים האחרונות וכל זה במקום תעודת בגרות. בואו להאזין על איך אפשר לעשות פרויקטים של החיים האמיתיים במקום בגרות.

ליונתן היה מזל לעשות עבודת מחקר בתנ"ך במקום בחינת בגרות של 5 יחידות, מסתבר שהדבר הזה אפשרי כבר מעל ל-40 שנים אבל כמות בתי הספר שמאפשרים לעשות זאת הם מעטים. במיוחד בגלל זה הקים יונתן את תנופה עבודות גמר לסייע לתלמידים ובתי ספר בארץ להגשים את החלום.

בואו ללמוד את השלבים לתת לילדים שלכם רישיון לסמארטפון ועוד כלים לחינוך בעולם החדש. סיון מלניק יניב באה לספר על המיזם שהיא שותפה בו שנקרא אננס - גישה לעולם החדש ולעשות בלנדר

מסתבר שאפשר להפוך את השיעור למשחק וזה הופך הלמידה ליותר אפקטיבית. נועה באה לדבר על ההבדל בין משחוק לבין למידה מבוססת משחק, דיברנו גם קצת על דולפינים בג'ונגל ועוד כמה חיות.

דני עשה הרבה החלטות קריטיות בחיים בגלל ילדים, כמו לעזוב את ההייטק לטובת חינוך וגם לפתח מיזם טכנולוגי בתחום הערכה בעודו מחנך בבית חינוך א.ד.ם וסביבה

פרסונה 5 - פרק בגישה מונטסורית עם דנה ברדן נגלר

07/02/2018

היא התאהבה בגישה המונטסורית מהרגע הראשון שראתה את הבן שלה בביה"ס בקנדה. לדנה ניסיון רב בגישה וכיום מכניסה אלמנטים מהגישה המונטסורית לבתי ספר ברחבי הארץ. הפעם, פרק בגישה המונטסורית.

פרסונה 4 - עושים פרויקט עם יעל ביבר אביעד

31/01/2018

יעל מנהלת ביה"ס אלונים בראשון לציון ובו הלמידה מבוססת פרויקטים, רציתי ללמוד איך אפשר להתחיל פרויקט כבר ממחר בבוקר בכל ביה"ס ומסתבר שזה אפשרי

איך עושים את הלמידה יותר אישית? יותר פרסונלית? ענבל מובילה אתגר של מיליון שקל לפתור את הבעיה הזו בתחום המתמטיקה. מי שרוצה לדעת על פרסונליזציה, ההבדל בין פלסטי לאלסטי ולמה כדאי לכם לקפוץ לארוחות מפתיעות בצפון שיקשיב לענבל חמיידס בפרק הזה.

פרסונה 2 - מנהל, מורה ותלמיד, זהו אריק מנדלבאום

16/01/2018

כשהוא עומד בכניסה לביה"ס, לפעמים עם דובי ביד, הצליח אריק להקים ביה"ס ציבורי בעתלית עם תכנית לימודים אישית לכל ילד, לכתוב 5 ספרים ועוד 2 בדרך ולכתוב שירים להנאתו 

פרסונה 1 - מתחילים ב-"ראשית" עם מתן ראבד

09/01/2018

איך משכנעים רשויות מקומיות להקים צוותים שיעבדו יחד במשך שנה ויקימו בתי ספר חדשניים? וכל זה בלי תקציב? מתן  הצליח לעשות זאת בשנה

Please reload

bottom of page